

Čime se bavimo?
Škola brzog čitanja i mudrog učenja je projekat organizovan u saradnji sa nemačkom kompanijom »DOOR Training & Consulting« iz Visbadena.
U osnovi projekta je razvoj i distribucija programa »Brzo čitanje i mudro učenje«, namenjenog, deci školskog uzrasta, kao i odraslim, koji žele da – sa manje dosade, truda i utroška vremena – postižu bolje rezultate u školi, fakultetu i poslu.
Idealni polaznici ovog programa su deca – bistra, a pomalo lenja, ili marljiva, a pomalo zbunljiva, kao i oni đaci koji izrazito vole jedan ili dva predmeta, a ostale predmete izrazito ne vole.
Škola brzog čitanja i mudrog učenja – FOKUS:
Osnovni ishodi ovog programa:
-bolja motivacija za učenje,
-veća sposobnost filtriranja i organizacije gradiva,
-lakše pamćenje i teže zaboravljanje odabranih podataka,
-funkcionalnije izražavanje naučenog – pri pismenom i usmenom odgovaranju.
Tematska osnova programa:
-rangiranje informacija po važnosti i zanimljivosti,
-kreativno i delotvorno vođenje beležaka o važnim elementima gradiva,
-memorijske tehnike za pamćenje nabrajanja, definicija i sličnih tekstualnih celina,
-veština izlaganja pri odgovaranju.
Konkretni rezultati ovog programa variraju u zavisnosti od uzrasta polaznika, njihove motivacije, iskustva i potreba, ali na osnovu dugogodišnjeg iskustva u različitim formama distribucije ovog programa mogu se istaći ključni ciljevi koje deca školskog uzrasta standardno postižu korišćenjem veština koje nauče tokom pohađanja ovog programa:
-četvorostruko do petostruko povećanje brzine čitanja – nezavisno od vrste štiva;
-50-procentno unapređenje koncentracije i razumevanja pročitanog – nezavisno od vrste štiva;
-Sposobnost brzog izdvajanja najvažnijih informacija iz neke lekcije, njihovo oblikovanje u formi ključnih reči i njihovu organizaciju u dijagramski prikaz (mapu) iz koga mogu tečno da lekciju izlože naglas, i da lakše odgovaraju na postavljena pitanja – uz značajno bolje dugoročno pamćenje;
-Trostruko brže pamćenje – u odnosu na vršnjake – spiskova, definicija, pesmica i sličnih tekstualnih celina – uz drastično dugoročniju retenciju;
-Sposobnost planskog učenja u grupi, čime mogu drastično smanjiti vreme provedeno u učenju (posebno pogodno u slučajevima kada dete zbog nekog razloga dugo odsustvuje iz škole).